Øget fokus på loyalitetsprogram fordoblede antallet af fans…
Fornøjelsen ved at konvertere en kunde eller bruger til fan og ambassadør for sit produkt er helt uovertruffen. Værdien er også helt fænomenal og dette bør være første prioritet, fremfor at jagte nye engangskunder – men mindre man driver en begravelsesforretning.
Produkt
Vi havde et kvalitetsprodukt der blev produceret i Tyskland og udover at lagerføre produktet, kunne vi tilføre værdi i forhold til at levere support i forbindelse med valg af løsning, installation og efterfølgende drift samt vedligehold. Det var udelukkende det danske marked som vi opererede i på dette niche produkt.
Pris
Med forholdsvis få konkurrenter og et produkt der lå i toppen af kvalitetsskalaen, var det ikke prisen som vi skulle konkurrere på – derimod hurtig levering, driftsikkerhed og en formidabel support. Det betød også at der var opstået en vis kreativitet hos enkelte grossister der forsøgte at parallelimportere produkterne – for derefter at lade os supportere dem!
Produktregistrering
For at stoppe parallel importen og sikre at de produkter som vi ydede gratis support på var købt gennem os, opbyggede og implementerede jeg et online registreringssystem med tilhørende registreringskort, som blev leveret ud sammen med produktet.
Uddannelse
95% af de fejl der blev reklameret over skyldtes fejl under installation eller forkert valg af produkt. Ved at uddanne kloakmestre til KESSEL Service® Teknikere kunne vi altså eliminere disse reklamationer og beskytte vores brand. Udover at lære dem vores produkter at kende tilbød vi dem værdifuld viden omkring lovgivningen og særlige regler på området.
B2C Markedsføring
For at gøre det endnu mere interessant at blive KESSEL Service® Tekniker, intensiverede vi markedsføringen overfor slutbrugere med risiko for vand i kælderen – med roadshows, annoncering i livsstilsmagasiner, radio og TV – for at gøre opmærksom på problemstillingen samt fortælle om de løsninger der kunne forhindre skaden.