Nyt koncept resulterede i øget kendskab på 37%

Opgaven gik i alt sin enkelthed ud på at øge kendskabet til Mufle® Linjedræn og sikre produkternes tilstedeværelse i konceptbutikkerne, og således øge omsætningen indenfor produktgruppen; linjedræn.

Selvom importøren havde lagerført og haft mulighed for at levere Mufle® linjedræn allerede fra 2006, var dette ikke blevet prioriteret og det var således heller ikke lykkedes at få de store grossister til at lagerføre denne varegruppe.

I 2016 besluttede jeg at gribe opgaven lidt anderledes an. Jeg ville skabe 10 – 15 konceptforhandlere der skulle lagerføre produkterne mod at de fik bedre rabatter, en shop-i-shop løsning til butikken, løbende kampagner og markedsføring samt en tilhørende webshop der skulle være med til at eksponere produkterne overfor slutbrugere og håndværkere.

Se her hvordan det lykkedes og blev en kæmpe succes…

Konceptforhandleren skabes

Udover at skulle udvikle og producere salgsmaterialer var det vigtigt at få nogle grossister med fra starten. Jeg lavede bl.a. nogle nyhedsmails i MailChimp med målgruppeanalyser smat tilmelding til konceptet.

Se landingssiden for at blive konceptforhandler…

Salgsmaterialer

Den dyreste post var – udover annoncering i MesterTidende og MaskinTeknik – produktion af salgsbrochuren. Den blev opsat i 210 x 210 mm og trykt i 4 farver med mat-cacheret omslag.

Se online versionen her…

This website uses cookies. By continuing to use this site, you accept our use of cookies.